tisdag 17 december 2013

"NU SKA'RU SE",


så ska vi lägga oss, ska'ru få se. Nora lyckas i regel klämma in två "ska'ru få se" i varje mening — ibland fler. Däremellan är allt "fina fisken", inte undra på att Laura blir grinig, när Nora är här 
 i alla synnerhet som glättigheten är konstlad. 


 Filtar och handdukar på golvet, kläder på avigan hopknölade till små bollar och tandkräm överallt, gör mig sur. Men det som gör mig hur arg som helst, är när jag kommer in för att säga godnatt till mor, och ser att foten sitter fast i grinden och att kuddarna avsedda för att stötta hennes ben ligger i en hög bredvid sängen.  
 
Synd att jag inte stängde av vägen redan för några dagar sedan, när jag märkte att den var lite mjuk. Liam lyckades med konststycket att göra djupa spår båda gångerna han körde upp i går — man kan ju tycka att han skulle ha vett att lämna bilen vid brevlådan, andra gången han kommer, efter att nästan ha fastnat första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar