måndag 16 december 2013

LAURA HAR ALLTID


varit rakt på sak — men samtidigt mycket mån om att aldrig såra någon. Hon har alltid varit beredd att ursäkta de som uppfört sig illa, "hon såg blek ut, hon kanske inte mår så bra", "han har det nog inte så lätt på sin arbetsplats" eller "hon har kanske mens", är bara några få av alla förmildrande omständigheter hon kunde komma på. 
Den sortens hänsyn tar hon inte längre! "I don't like you, you can go to hell", sa hon till Liam i dag. Jag förstår henne, men jag nöjer mig med att tänka vad hon säger. 
Han jobbade ihop med Gittan, vilket borgar för att det inte kommer att spåra ur totalt — för de två kommer igen till nattningen.
Stod i fönstret när de körde upp för vår backe, och såg att han växlade mitt i backen. Fortsätter mildvädret, får jag nog lov att stänga av vägen igen.
Bortsett från att mor var ovettig mot Liam, har Laura varit förnöjd och tämligen klar hela dagen. 
Flera gånger har jag lagt märke till att hennes samtal blir klarare och mer sammanhängande när vi diskuterar ideologiska eller filosofiska frågor, än när det rör sig om rent praktiska och jordnära samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar