fredag 8 mars 2013

MED VETSKAP OM


att jag fick vänta i två månader på att få svar på mitt mejl angående försäkringen, så får jag väl ge mig till tåls ett tag till. Det är ju bara drygt en vecka sedan enhetschefen i ett taffligt mejl skrev att de skulle ”se på hur de kan ersätta” mig. 
Jag fattar inte resonemanget — tjejerna är försäkrade, det borde väl vara självklart att jag skickar räkningen på glaset till kommunen, och de betalar! 

Två bra tjejer hjälpte Laura i morse. De ville duscha mor på en gång, istället för att återkomma på eftermiddagen, och göra det. Jag har inte ett dugg emot det, men blir en aning irriterad över att de ska veta långt i förväg, om jag har några planer — men jag ska kunna anpassa mig till vad som helst utan förvarning.
Som det nu var, låg kläder och handdukar i tumlaren, och jag hade inte banat väg till duschen. Inte hunnit få upp värmen heller för den delen.

Irritationen avtog inte heller när jag senare i bara strumpfötterna kliver ut i farstun, utanför duschen, och hamnar mitt i stora vattenpölar.

Ja, jag vet att jag är grinig i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar