måndag 18 mars 2013

I MORSE VAKNADE

Laura redan klockan sju, rätt förvirrad. 
Sedan dess har hon fortsatt med den märkliga blandningen av förvirring och total närvaro. Hon talar med icke närvarande människor och påstår omväxlande att hon är på konsum, där hon ska huta åt Reinfeldt, och att hon ska gå upp för trappan. Det kan hon, för det gjorde hon i går!
Men till min stora förvåning konstaterar hon att jag mal kaffet, när hon hör kaffekvarnen. Det är många månader sedan hon drog den sortens slutsats senast.
Sedan övergår hon snabbt till att upprepa att hon har mycket att göra, så vi ska åka hem och fika. (Vi har precis avslutat fikat). Fast nu har hon ändrat sig och säger att vi ska åka till hatthyllan så att hon får handla.

Hatthyllan låter jag vara, men jag måste skrubba tvättfaten. Jag har insett att det inte är någon idé att be tjänstarna göra det — de vet förmodligen inte hur man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar