fredag 1 mars 2013

JAG KAN ICKE RÄKNA DEM ALLA,


socialtjänstens chefer, alltså. Varje gång jag frågar vem jag ska vända mig till i en fråga, får jag namnet på en för mig okänd chef. När jag nämnde det för en väninna, anställd i kommunen, skrattade hon — för att i nästa sekund sucka — när hon berättade att vart man än är på väg, snubblar man på en chef.
Med tanke på kommunens dåliga ekonomi och socialtjänstens oförmåga att kommunicera, vore det förmodligen en god idé att skära ned på chefsposterna. 
Ett annat tips till kommunen är att låta cheferna genomgå en kurs i brevskrivning. Mejl och andra brev som vimlar av våran och eran, gör inget gott intryck — i all synnerhet som hela skrivelsen verkar författad av en mellanstadieelev som missuppfattat ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar