fredag 15 mars 2013

JAG KÄNNER MIG SKURKAKTIG


som tänker och säger, så många fula sanningar om hemtjänstarna. De kommer flera gånger om dagen, varje dag, för att utföra arbeten som jag inte klarar av. Att byta blöjor och tvätta en människa, som inte alltid är samarbetsvillig, är sannerligen inte ett drömjobb. De flesta av dem, gör det med gott humör, även om deras sätt att bemöta Laura många gånger ger mig gåshud över hela kroppen.
Jag är tacksam över den hjälp vi får — i synnerhet som jag vet hur vänner och släktingar i U.S.A. får betala stora summor, för den sortens hjälp. (Inte för att det är gratis här). Där får man även betala för sina hjälpmedel, och har man inte råd, får man klara sig utan. 
Men när jag ligger på knä och skrapar bort intrampad avföring från köksgolvet, är jag inte så välvilligt inställd till tjänstarna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar