måndag 31 mars 2014

INNAN TJÄNSTARNA KOMMER

försöker jag att komma ihåg att se till att allt finns, som ska finnas. Men skulle jag glömma det, kan jag ge mig på att det är en dag när Liam är här. I dag saknades både soppåsar och tvättlappar.
På tal om tvättlappar har jag insett att de blöta tvättlapparna som låg på handfatet i flera dagar, inte hamnade i tvätten, utan på ett rör under handfatet. Där skulle de få ligga till domedag, om jag inte flyttade dem — så det gjorde jag.
Läser just nu David Snowdons bok"Aging with Grace: What the Nun Study Teaches Us About Leading Longer, Healthier, and More Meaningful Lives". Sedan 1986 har han studerat nunnor (The Nun Study), för att förstå varför somliga får Alzheimer, medan andra lever till en hög ålder utan att drabbas.  En mycket intressant och lättläst bok, som jag gärna rekommenderar. Boken finns hos Bokus.
Två av de bästa tjejerna hjälper mor upp efter middagsvilan  det betyder att de kommer tillbaka till nattningen. Vilken lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar