torsdag 27 mars 2014

SPRÅNGFIKA


är inget jag gillar  men ibland har jag inget val, om jag vill ha mitt te.
Tjänstarna, som skulle hjälpa  mor till sängen, kom nästan en halvtimme för sent. Tjejer som förde ett privatsamtal, och lite förstrött klämde in ett jaha, eller jasså, när mor sa något. 
För mig betydde den sena ankomsten att jag fick dricka mitt te medan jag lagade mat.
 
Nästan alla tjänstare lämnar mors tandborste med huvudet nedåt i en vattenfylld mugg — är det något de lärt sig, eller något de tror är bra. Jag som lärt mig att låta tandborsten torka mellan varven tycker inte att det känns fräscht att låta en skitig tandborste stå i tveksamt rent vatten i en mugg som aldrig rengörs (inte av tjänstarna i alla fall). Har försökt hitta information om alcaligenes viscolactis på nätet, men blir inte så värst upplyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar