lördag 8 mars 2014

SKÖN STOL, FILT, BÖCKER


och dator. Allt stod färdigt innanför köksdörren, för att jag skulle kunna flytta ut i solen, så snart mor kommit till ro för sin middagsvila, och jag stoppat in brownies och potatisgratäng i ugnen. 
Exakt i samma stund som jag öppnade dörren, gick solen i moln. Är man friskluftsfanatiker, så låter man sig inte hindras av en sådan bagatell — men nog hade det varit skönare om solen hade velat lysa på mig.
 
Medan jag diskade efter middagen, höll mor en föreläsning för sina osynliga föreningskamrater, med efterföljande sammankomst, där hon  gav ordet till hågade talare.
 
Det blev ett gott slut på dagen; Karin, som inte varit här på ett par månader, hjälpte oss vid dagens två sista besök. Laura började sätta sig på tvären när nattkläderna skulle på, men efter bara ett par minuter, samtalade hon lugnt med Karin medan kläderna byttes och hon blev tvättad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar