söndag 2 mars 2014

VALET STOD MELLAN


 att läsa och dricka te, ta en promenad, plantera om krukväxter (för det somnade jag ifrån i går) eller sova, medan mor vilade. Det slutade med att jag fnattade runt och gjorde lite av varje, drack te medan jag planterade om och förberedde maten och försökte läsa mellan varven, men det blev det inte mycket bevänt med.
 Nej Anna, någon ny blomkruka har jag inte sett till, och ingen ursäkt heller — men det är ju helg, jag får väl avvakta några dagar, och se vad som händer. Själv har jag aldrig slagit sönder någon annans saker, men skulle jag riva ned en blomkruka skulle jag naturligtvis skaffa en ny, och förmodligen en på köpet med en växt i. Men som mor sa en gång, "They don't have any home training".
Har flera gånger fundera över hur mycket slänger tid det skulle ta att bädda en säng snyggt, mot att lämna sen som en hödös. Kanske tjänar man en halv minut på att lämna den så här.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar