onsdag 11 juni 2014

DAGENS MEDITATIONSÖVNING

är, om den lyckas, karaktärsdanande. Den lär mig att ha överseende med slarvig personal, för jag inser att de kan inte bättre — och de kommer aldrig att lära sig eftersom de inte vill lära sig.
   Jag försöker att förstå vad vitsen är, med att svepa in en våt tvål i toalettpapper.
 Att tandkrämstuben ligger bland blommorna är inte ovanligt, vilket får personalen som kommer på nästa pass att fråga mig var(t) tandkrämen är! 
Tandborsten däremot, brukar inte ligga på golvet  så jag hoppas att det inte är en ny trend.

2 kommentarer:

  1. Du borde skicka bilderna till en tidning, så får det ju inte gå till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mor Anna,
      Det går tretton på dussinet av historier om vården,jag är inte så säker på att tidningarna är intresserade - och även om jag trodde det, så räcker min energi bara till att klara av det nödvändigaste varje dag.

      Radera